"I didn't think you are Dutch..." - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Michiel Lokven - WaarBenJij.nu "I didn't think you are Dutch..." - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Michiel Lokven - WaarBenJij.nu

"I didn't think you are Dutch..."

Door: Michiel van Lokven

Blijf op de hoogte en volg Michiel

09 September 2014 | Verenigde Staten, Moab

... "Because you haven't got blond hair."

Howdy folks!

Zo begon onze reis na een turbulente nacht in Jackson Hole. Niemand kan beter een Amerikaan typetje nadoen dan dit onwetende vrouwtje. Het gebeurde allemaal na een nacht in een 'shabby' motel waar ze besloten hadden 's nachts een feest te bouwen. Na het bellen van de receptie kreeg Gerard de opmerkingen "If you don't like it, you can pack your things and get your money back" en (om half 2 's nachts, toen het feest afgelopen was) "Are you happy now?" naar zijn hoofd geslingerd. Bedankt Virginian Lodge! o_O Naast de kartonnen muurtjes, met koude voeten wakker worden en het stoelendans van meubels door de buren is dit een plek om nooit een kamer te boeken!

Vervolgens maakten we een lange rit naar Salt Lake City, de stad van Brigham Young... En ja, de mormonen. We zaten vlakbij het centrum en besloten Temple Square te bezoeken. Het zag er erg netjes uit allemaal, iedereen was zeer beleefd en iedereen liep er - hoe raad je het - netjes bij. Behalve de vele zwervers in de buurt/op het terrein.

Onze reis stuurde ons verder naar het zuiden van Utah, naar Moab. Voor aankomst hadden we besloten om Dead Horse Point State Park te bezoeken, met panorama's van de Colorado rivier vallei. Dit punt is heel herkenbaar, want deze plek is het gezicht (onterecht trouwens) van het Wilde Westen op foto's, films, etc. (zie foto). Over de naam van de plek gaat het volgende lugubere verhaal: cowboys hadden wilde paarden met een hek gevangen gezet tussen hek en afgrond. Ze kozen de beste paarden uit en lieten de rest van de paarden achter, zonder water en eten. Laten we hopen dat dit verhaal niet waar is.

Hierna hebben we de rest van de Canyonlands National Park bekeken. De naam suggereert het al: het is een plateau met meerdere uitzichten op valleien. De bekende rode gloed hangt op de rotsen, een woestijn vlakte die oneindig lijkt te strekken. Zeer indrukwekkend zijn deze valleien, waar je je echt nietig voelt!

Het andere park dat we bezochten, Arches National Park, ligt op een Amerikaanse steenworp van Canyonlands, maar is heel anders. Zoals de naam ook al verraad, zijn in dit park grote stenen bogen te zien. Op verschillende plekken zijn die te bezichtigen (op best korte afstanden). Echter was Delicate Arch, die we het liefste wilden zien, niet bereikbaar door het slechte weer. Dat was jammer, maar de bezochte plekken waren zeer mooi!

Zowel Canyonlands en Arches zijn een absolute aanrader om te bezoeken, mocht je ooit hier vertoeven. De parken zijn relatief klein, waardoor je ze beide kan bezoeken in één dag. Wij hadden bewolkt weer, soms met regen of juist zonneschijn, en dat geeft ook prachtige uitzichten en taferelen.

Liefs,
Michiel

• 10 September 2014 - 23:42

Mam:

Ja, in één dag beide parken bezoeken....mits je reist per auto, hè.... ;-)

Och ja, dat vrouwtje, wat keek ze verbaasd. Viel me nog mee dat ze niet naar onze klompen vroeg, hahahaha!

Helemaal gelijk over dat motel in Jackson, wat een groezelige bende. En de herrie... echt erg! Het was de eerste keer dat Gerard kwaad werd! Note: het hotel is gebouwd van karton, nou, dan weet je het wel. :D

De Mormoonse arm reikt ver. Ook in Empel komen de volgelingen van Brigham Young wel eens voorbij.

Tot slot: prachtige foto's weer!

• 12 September 2014 - 17:53

Diny En Fritz:

Hallo Cisca, Gerard en Michiel,

Wat een geweldige vakantie tot dusver, ondanks kleine incidenten (motel) en grote beesten dichtbij.
    Wij zijn van plan om alle reisverslagen uit te printen en in een map te doen en het nogmaals door te lezen, dan hoeven wij deze reis niet meer te maken, wij hebben alles al gezien en gelezen.
    Michiel jij schrijft zo geweldig, het is net of wij ook bij jullie zijn, heerlijk.
    Het is een goedkope vakantie voor ons!!!
    Jongelui geniet van alles en wij lezen en bekijken de foto's.
    Het is bij ons toevallig mooi weer en ook het weekend, hebben we toch nog wat.

Gr. Diny en Fritz

• 14 September 2014 - 04:30

Michiel:

Beste Diny en Fritz,

Bedankt voor de lieve woorden en complimenten! Volgende week komen we weer terug van deze geweldige vakantie, het was en is een reis om nooit meer te vergeten. :)

Groeten en liefs,
    Gerard, Cisca en Michiel

• 14 September 2014 - 14:59

Rogier Van Lokven:

Wat zijn dat voor verrekte mongols in dat ene motel? Wat een stelletje aso's zeg.....snel weg daar dus!

Die ene foto met die balanced rock....wat apart zeg!! Alsof iemand het erop heeft getakeld...
    Verder lijkt me landschap van Canyonlands ook echt schitterend om te zien. Natuurwondertje zeg....

liefs,
    Rogier